tirsdag den 28. januar 2014

Lige der...

What to do når hovedet er fyldt efter en lang kursusdag og drømmene om en master, candidat-grad eller bare en lille phd lever og larmer godt i sindet?

Jeg smed taske og madkasse i gangen og frekventerede en af mine ynglingsstier.

Lige der i næsten baghaven.
Lige der med udsigt til bakker, marker, skov og himmel.
Lige der hvor den grå himmel altid er blå og hvor verden virker uendelig.

Lige der hvor jeg føler mig allermest fri og uafhængig, måske endda allermest levende og lykkelig.
Ligeder hvor jeg er nærmest vægtløs og letsindig.
Lige der hvor der kun findes muligheder og hvor alt kan ske.

Lige der hvor roen er uendelig kun brudt af træernes vislen.
Lige der hvor roen favner og værner mig mod resten af verden.

Lige der hvor jeg får lyst til at hive slalomski eller kælk frem fra baglommen og suse ned af bakkerne.
Bare for jeg kan...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar