torsdag den 18. juli 2013

Hvad koster det at tabe sig? Kost, kur & karma 3

Slutningen af 5. uge med kost, kur & karma lakker mod enden.
Vægten har stået stille den seneste uge og resultatet på 2,8kg er det samme som efter uge 4.
Lidt øv! Men inderst inde ved jeg godt at jeg skal være tilfreds, for med den månedlige uge med rasende kvindehormoner i kroppen så er dette faktisk flot. Normalt ville jeg tage på, det har jeg ikke gjort denne gang, det fortæller mig at min krop er i bedre balance end længe.
Centimetermålet fortæller da også at der nu mangler 14cm af mig, fordelt på 7 tajle og 7 hofte - IM PROUD!
Hvis man er til procenter har jeg regnet ud at jeg har tabt godt 4% af min startvægt....

Men kost, kur & karma medføre ikke blot bedre badevægtsudsigt.
Gennem de seneste fem uger har mine smagløg ændret sig. Portionerne er blevet mindre men smagen større, det har skærpet mine krav til god kvalitet. En bøf skal smage af bøf og grøntsagerne skal være friske, sprøde og velsmagende.
Det har vist sig at være en udfordring at tilgode se dette i mit normale indkøbscenter.

Jeg bor helt dernede hvor Danmark og Tyskland næsten går i et. Hvor vi siger Mojn og henter vores dåsesodavand æve a grææns.

Indkøbsmulighederne er præsenteret ved discountbutikkerne Netto og Fakta, begge steder er medarbejderne vist frugt og grønt forskrækkede, samt en Super Brugs. Super Brugsen er ikke at kimse af, søde medarbejdere, gode vare MEN fortsat priser som bare ikke altid matcher kvaliteten!
Jeg går faktisk ind for at man støtter lokalt og bakker om de lokale tiltag så vi kan fremtidssikre vores egn. Men jeg er kun millionær på kærlighed og jeg vil ikke tage til takke med dårlig kvalitet når det er kvalitativt og ikke kvantitativt der prioriteres.

Jeg fik ligesom nok da jeg en ganske almindelig tirsdag ikke kunne få halvdelen af mine vare i Netto og derefter måtte betale overpris i brugsen.
Lige der besluttede jeg mig for, i en periode, at tilslutte mig horderne af sydjyder der køre til Tyskland og gør deres ugentlige dagligvare indkøb.
Resultatet er at vi har handlet i real, Fördepark, Tyskland. En dagligvare butik der vel kan sammenlignes med vores Brugs og Kvickly. Udvalget er STORT og kvaliteten god.
Kan det svare sig? Billedet viser det kræver lidt udregning.....
Resultatet er at på den sidste mængde almindelige dagligvare jeg købte sparede jeg 110kr. Det kan altså godt gå for os men ikke hvis man kommer langvejsfra.
Mine indkøb inderholder selvfølgelig mest frugt, grønt, kød og pålæg.
Enkelte ting henter vi dog i Brugsen herhjemme, såsom mælk, A38, Øko-rødder og fars.

Jeg har svært ved at afgøre om det er en win-win sittuation. Det kræver klart mere planlægning og selve indkøbsturen er heller ikke bare lige overstået på fem minutter.
Tilgengæld tror jeg det giver færre ''hovsa''indkøb i dagligdagen og kvaliteten og smagen i de sidste ugers mad er bare bedre.
Grøntsagsskuffen må dog suppleres engang i løbet af ugen - men ellers burde vi ikke have behov for andre indkøbsdage end den der så bliver helliget på Real og Brugsen.
Fik jeg nævnt at jeg ønsker mig en køleboks til at fragte kølevarene hjem i......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar