lørdag den 16. marts 2013

En campists mareridt

Lige nu skulle jeg jo side i min lune campingvogn med rødvin i glasset og stenovnsbagt pizza, jeg skulle have været i wellness og sat i spa med udsigt til Vesterhavet.
Det gjorde jeg næsten også, jeg sad der ihvertfald igår. Men udsigten er ændret der er nu udsigt til terassens sjap og køkkenbordets rod.

En hver campists mareridt startede i nat. 01.58 vågnede vi ved en sær klikkende lyd fra vognens 220 volt relæ og et blinkende lys da vi fik det tændt.
Og jeg skal lige hilse fra Mr.B at det var ret koldt at rende rundt og bytte om på elkabler og fejlfinde i boxershorts, klipklapper og brandungsparka.
Lige lidt hjalp det og vi koblede over på gas og nødbatteri.
Med håb i sindet lagde vi os til at sove igen, for måske ville fejlen rette sig i nattens mulm og mørke.

Til morgen stod det dog klart at fejlen ikke havde rettede sig, det klikkede lystigt løs når vi skiftede over til el. Campingpladsen mente ikke det kunne være deres elforsyning og da ynglings campingforhandleren heller ikke kunne finde hverken årsag eller guide os til løsning så måtte vi hjem.
Så i det smukkeste sne og med vestenvind i ansigterne pakkede vi sydfrugterne og listede på isveje hjem.

Vores rullende luksusvogn, elskede CW Jørgensen (Ja det hedder den altså!) blev afleveret på campingvognssygehuset også var resten af dagen vores.

Selvom vi tager det med nok så højtløftet hoved og glædes over det ikke skete i et syderopæisk land langt fra hjemmet, ja så er det sgu pisse træls. Og hvad stiller man igrunden op med sådan en ubrugelig lørdag. Hallo vi skulle jo ligge i spa og i dampbad osv.....

Nu er mørket faldet på, vi har hentet møre bøffer, rødvinen er skænket og Mr.B rører den hjemmelavede bearnaise. Vi glædes over den varme stue og de levende lys.
Det er nu heller ikke værst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar