tirsdag den 24. maj 2011

Veto

Jeg nedlagde veto igår.
Veto mod at bruge min mandag formiddag på andet end lystbetonede ting.
Og det lykkes.
Sider i en dejlig bog blev vendt, the blev drukket, hæklepinden blev motioneret. Livet blev vendt, drejet og funderet over.

En formiddag af luksus.

Ofte bliver jeg spurgt hvordan manden og jeg kan leve og være så glade og positive trods de udfordringer og sygdomme som er dumpet ned på vores matrikel.
Oftes må jeg bare svare, jamen vi lever da bare, slår øjnene op om morgen, får det bedste ud af dagen. finder energi, fred, positivisme i vores omgivelser.
Og for mit eget vedkomne - nedlægger veto mod at lave andet end give mig selv plads og rum nu og da.
Og så måske lige åbne øjnene og kigge ud af vinduet - for livet er da en skøn størrelse - og det er lige der udenfor ens egne vinduer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar