fredag den 1. juli 2011

En græsenkes bekændelser part 4 - Dejlige dage & halvvejs

2 frie dage kan nu også streges fra to do listen.
Og to dejlige dage for hulen da.

Først et rigtig hækle-døgn- Hækleveninden blev hentet også var hækleklubben jo indtakt. Tror dog snart vi skal omdøbes til garnklubben. For Veninden er begyndt at svinge strikkepindende også - og det gør hun altså rigtig godt.
God mad og drikke blev fundet frem. Godt vejr blev nydt på terrassen. Hun fik strikket uendelige pinde på babytæppet og jeg fik fornyet køkkenet med en flagranke ala Karen.
Idag sluttede med et besøg på genbrug - nye kreaideer blev fundet og et kup måske gjort.
Og verdenssittuationen er blevet vendt utallige gange. Hun er mesterinden i at være græsenke eftersom hende mand er bosat i ægypten. Jeg har den største respekt for at hun er græsenke ikke bare en uge men rigtig rigtig mange uger i træk. Det er super sejt.

Ynglingsmoren og ynglingsfaren stod for aftensmaden idag.
Og som alle andre børn nyder jeg at have mine forældre på alene-hånd ind i mellem.
Det er andre ting der bliver vendt, en anden form for nærhed og ærlighed vi ligger for døren når det bare er os. Lidt som i barndommens dage. Det er rent ud sagt guld værd.

Og så er jeg jo endelig halvvejs i denne uendelige uge - som måske ikke er så uendelig endda.
For søde søren da hvor jeg glæder mig til manden kommer hjem. Glæder mig til at føle hans nærvær her i hjemme. høre hans stille vejrtrækning i sengen om natten og energien han ligger for døren før han tager på arbejde om morgenen.
Det er i sådan en aleneuge at jeg finder ud hvad hverdagens virkelige små finurligheder er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar