torsdag den 16. februar 2012

Syndigt med grønt

Et blogindlæg om Secret Recipe Club førte mig til denne skønne amerikanske mad-blog.
Udvalget af amerikanske opskrifter er stort hos Betsy, Min blik fangede dog disse cookies.


(billedet venligst lånt hos Betsy)

Basil-Lime cookies
Jeg elsker når de mere skarpe krydderurter bringes ind i det søde køkken.
Det giver os der ikke knus-elsker smagen af sukker lov til også at være med.

Opskriften findes hos Betsy men her kommer den i danske mål og med mine rettelser...

Basililum-Lime Cookies

115g saltet smør og
75g rørsukker piskes sammen.
1 æg,
1/2 tsk vaniljesukker
Skal af en lime samt
3 spsk finthakket basilikum tilsættes til smørmassen og røres til det er ensartet.

I en anden skål blandes
110 g spelt mel,
1/2 tsk bagepulver og
1/4 tsk salt.
Melblandingen røres i smøret til en blød dej.

Sættes på bageplade, hold lidt afstand mellem hver da de flyder lidt ud.
Bages i ovn, alm. varme 190 g. i 10-12 min.

De smager fantastisk - omend de jo trods basillikum og lime fortsat er ret syndige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar