torsdag den 15. september 2011

May the best (wo-)man win



Det er valgdag.
En festdag for demokratiet.
Og en festdag her i huset.

Vi er ikke enige om hvordan aftenen gerne skulle ende ud.
Jeg håber på rød sejr - manden mistænker jeg for at være mistænkelig grøn.
Men vi er også to verdener.
Jeg offentlig ansat sygeplejerske - han en del af erhvervslivet.

I min verden trænger Danmark til forandring.
Vi trænger til energiboost.
Til nye øjne.
Til nye muligheder.
M;uligheder der kan højne kvalitet og sikre et Danmark i fremtiden.
Sikre at børn og unge uddannes til og gives mulighed at overtage og videreudvikle.
Sikre ældre og syge får den bedste behandling og af mennesker som har tid og mulighed.
Mulighed for dygtiggørelse og forbedringer.
Jo i min verden skal vi videre.
Vi skal have fokus på mere end erhvervslivet fremover.

Jeg er opvokset med at valgdag er en festdag. En dag vi markere.
Husker som barn jeg var med inde og stemme - det var stort.
Idag er det en af mine favorit-demokrati-dage.
Fejre gør vi også her i huset i aften - det er vores første fælles valgdag.
Enige var vi ikke om, at det skulle fejres - men god mad kan jo lokke selv den grønneste mand.

Pst og exit-pole siger jo sejr til mig - Godt vi kan glædes på hinandens vegne i dette hjem hihi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar